Van klantbeklag
naar klantgelach

 
 
 

Klanten komen te weinig bij je terug. Het aantal mailtjes in de inbox loopt op. En waar komt die negatieve Google-review ineens vandaan? Het moet anders - tijd voor blije klanten!

 

 

Ik zie het nog vaak gebeuren: bedrijven met honderden tot soms wel duizenden klanten, waar klanten naar één supportnummer kunnen bellen als ze vragen hebben. Of ze moeten vooral maar mailen naar het supportadres dat niemand écht beheert. De klant staat in de wacht - of wacht dagenlang op een reactie. En dan krijgt hij ook een antwoord waar hij niks mee kan. Oef. Weg is ie. Fingers crossed dat er geen negatieve review op Google volgt.

Maar slechte customer service is niet alleen frustrerend voor de klant. Je medewerkers die contact hebben met de klanten, zien de inbox oplopen en de telefoon roodgloeiend staan. Er is niet tegenop te werken. Stress op de afdeling, ergernis bij je koper.

Het kan efficiënter en prettiger voor beide kanten. Dat weet je zelf eigenlijk ook wel. Je wil naar een situatie waar de klant helemaal geen klacht heeft. Juist blij is met hoe de zaken lopen - zo blij dat hij het tegen anderen vertelt!

Dus waar gaat het mis? En waar begin je met het oplossen?

Ik help je bedrijf met het (opnieuw) inrichten van je Customer Service. In een paar stappen gaan we van klantbeklag naar klantgelach. Want gelukkige klanten leveren meer op en maken het leven leuker!

 

 

Dit is het PuckYou klantgelukpowerrrprogramma in vier stappen:

 
 
 

1. Hoe het nu gaat

Ik wil van jou en/of je medewerkers horen hoe het contact met klanten nu gaat. Wat er goed gaat en wat er beter kan. Maar ik geloof je niet op je woord. Sorry, not sorry. Ik ga undercover als klant en beschrijf waar ik tegenaan loop. Wat merk jij, wat beleven je klanten? Welk cijfer zou ik je geven?

undercover-bg-04-v2-04.png
 
Uit-het-veld-zonder-bal-10.png

2. Hoe het moet worden

Nu zetten we de boel op scherp. Hoe ziet jouw ideale situatie eruit? Wat is je belangrijkste motivatie? Wil je vooral tijd en geld besparen? Meer omzet uit bestaande klanten halen? Betere reviews? We kijken hoe jij klanten gelukkiger maakt - en hoe klanten gelukkiger worden. Dat zet ik tegenover de huidige situatie in een kraakhelder rapport.

bal-09.png
 
 
 

3. Hoe je daar komt

Maar dan ben je er nog niet. Hoe kom je daar? Ik doe voorzetten voor de tools die je nodig hebt, help je met de tone of voice om aan te slaan naar klanten en geef aan hoe je klantcontact in alle uitingen prettiger maakt. Én... ik denk mee met de implementatie in jouw workflow. Dit wordt geen papieren tijger voor de onderste bureaulade. Je kan écht en direct aan de slag voor blijere klanten.

Analyse-geel-11.png
 
Training-metstreepjes-05.png

4. Wat heb je nog meer nodig?

Als je wil, ben je er dan al. Maar moet er een schep bovenop? Een stok achter de deur nodig voor je organisatie? Iemand die de boel zo nu en dan weer op scherp zet? Zorg ik daarvoor. In overleg kan ik je verder helpen met deze extra diensten:

  • Training van je personeel

  • Periodieke checks: kwaliteitscontroles en surveys - wat moet er nog beter en hoe?

  • Een supporthandboek met heldere richtlijnen voor ultiem klantgeluk; ook handig voor het inwerken van nieuw talent.

 

 

Zó dichtbij ben je bij blije klanten die meer opleveren.

Let's do it. Hophop.