Machtige
e-mailmarketing

Ja: e-mailmarketing goed doen is pittig. Mail je te veel of te commercieel? Klant boos. Mail je te weinig? Laat je weer kansen liggen. Tijd voor automatische e-mailmarketing waar klanten blij van worden!

 

Weet jij nog wanneer je een zakelijke mail kreeg die je niet meteen verwijderde? Nee hè? "Wat moet deze partij nou weer?" Of nog erger:  "Gut, wat doet dit bedrijf ook weer?" Je hand gaat al naar de verwijderknop voordat je een zin hebt gelezen.

Niemand zit te wachten op een e-mail die wordt gestuurd omdat die maar verstuurd moet worden. Omdat die nou eenmaal onderdeel uitmaakt van een drip e-mailcampagne waarin mails op gezette tijden cross-selling moeten bevorderen.

Maar zeg eens eerlijk: is jouw mailmarketing beter? Of stuur jij ook mails op momenten die voor de klant niet relevant zijn? Met tips en producten waar de klant niks mee kan? Mail jij ook wel eens een kortingsactie voor

een product dat de klant net heeft gekocht? Oef - dan heb je alles zo goed gedaan; de bestelling was op tijd en awesome verpakt - en dan nu is de klantloyaliteit in één mailtje weer weg.

Het wordt tijd voor superslimme behaviour based e-mailmarketing. Persoonlijk gerichte mails afgestemd op het (online) gedrag van je klant, en tóch geautomatiseerd. De juiste mail op het juiste moment, met inhoud die verleidt, uitnodigt terug te komen en van je klant een fan maakt.

Met mijn persoonlijke, geautomatiseerde Machtige Mailmarketing gaan jouw mails van irritatiemomentje naar blij moment. Zo bind en behoud je blije klanten - let's do it!


 
 

Het PuckYou Machtige Mailmarketing programma in 4 stappen:

 
 
Mails lezen-21.png

1. Hoe het nu is

Ik begin met heilige huisjes omver schoppen. Welke mails verstuur je naar welke klantsegmenten? Welk idee zit daarachter, en hoe scoren ze echt? Ik doorloop je campagnes, nieuwsbrieven en andere mailacties. Welke mails gooi ik meteen weg en waarom?

 
 
 

2. Hoe het moet worden

Mooi! Beginnen we nu van voor af aan. We stellen vast wat je wil bereiken met je mailcampagnes. Ultieme nazorg? Meer merktevredenheid? Extra sales op een customer high? Klanten die het woord verspreiden? We nemen alles door: klantsegment, klantmoment, personalisatie en tone of voice.

Segments-20.png
 
Personalisatie-19.png

3. Hoe je daar komt

Nu wordt het concreet. In een rapport laat ik zien wat er verandert, en hoe. Een overzicht van de tools die je nodig hebt, de automatisering en personalisatie die worden toegepast en de totstandkoming van de content. Ook geef ik aan hoe de veranderingen in je workflow passen. Direct bruikbaar.

 
 
 

4. Wat heb je nog meer nodig?

Iemand nodig die de eerste mails helpt te schrijven, herschrijft of controleert? Als je dat wenst, kan je een beroep op me doen. Ook voor de controles erna. In dat geval kijk ik hoe de mails overkomen, kijk ik naar de statistieken en vertel je waar je verder op kan bijsturen. Alles voor de blije klant via e-mail.

Geest-18-18.png

 

Mailmarketing waar je klant blij van wordt?

Aan de slag. Jay!