Blije on-boaders

 
 

Je hebt prachtige software. Maar niemand gebruikt het. Je klanten haken stuk voor stuk veel te vroeg af. Tijd om werk te maken van blije on-boarders!

 

 

Echt: je SaaS-product is prachtig. De code is om je vingers bij af te likken en de interface staat als een huis. De afdelingen sales en marketing rennen om het aan de man te brengen. Maar toch gaat er iets mis.

Je software converteert niet. Het klikt niet bij de klant. Je merkt het aan mailtjes en belletjes en ziet het aan de statistieken: de gebruiker komt niet eens tot de kernfunctionaliteit. Je klanten lopen al weg voordat ze een klantenrelatie met je aan zijn gegaan.

Het gaat mis in je onboarding. En dat moet anders, want het is dé kennismaking tussen jouw product en de klant. Een goede onboarding zorgt meteen voor een warme band.

Creëert een gunfactor, zorgt ervoor dat klanten lastige hobbels nemen en verleidt klanten zelfs tot een groter pakket. Een goede onboarding verhoogt je conversie - en brengt de kosten per klant omlaag.

Dus let's boost je onboarding! Ik zorg voor een introductieproces met een wow-moment. Hét moment waarop de klant realiseert dat jouw product het leven makkelijker maakt. 'Dat ik al die tijd zonder dit product heb moeten leven!'

Maak van weglopers weer doorklikkers! Ik help je bij een onboarding waarmee je klanten binnenhaalt én meer uit klanten haalt.

 

 

Behold! Het PuckYou onboardingsprogramma in 4 stappen:

 
 
Hemd van je lijf-def-13.png

1. Hoe het nu gaat

Hoe haal je nu klanten binnen? Wat is de customer journey? Ik vraag je niet alleen het hemd van het lijf. Zelf stap ik blanco én ingewijd in je onboarding. Ik toon aan waar het mis gaat. Waar de uitleg te slecht is, de drempels te hoog zijn en de gunfactor te klein.

 
 
 

2. Hoe het moet worden

Tijd om de wow voor klanten in het vizier te krijgen. Dat doe ik aan de hand van vragenlijsten en een analyse van jouw doelen. Wat wil je het liefst bereiken met je onboarding? Wat wil de klant het liefst bereiken? En hoe krijgt die het gevoel dat ie bij jouw op het enige juiste adres is?

Wow-03-14.png
 
schematisch-15.png

3. Hoe je daar komt

Ik kom met een toepasbaar plan. Kan je huidige onboarding worden verbeterd, of implementeren we een nieuwe? Ik breng advies uit voor tooling, visualiseer onboarding processen schematisch en denk mee met integratie in je workflow. Zo komen je klanten mooi wél binnen.

 
 
 

4. Wat heb je nog meer nodig?

Behalve de onboarding ook de mensen erachter op sleeptouw nemen? Geen probleem. Als je het wil, begeleid ik bij de implementatie van nieuwe processen. Ik coach je mensen en waarborg de kwaliteit. Evaluatiemomenten? Controles? Ontzettend bespreekbaar.

sleeptouw-16.png

 

Een onboarding waarmee je wél klanten binnenhaalt.

Why wait? Start direct!

 
 
lukas-hietkamp.png
Puck is van onschatbare waarde geweest voor ReloadSEO. Nadat we een explosieve klantengroei meemaakten konden we nog veel verbeteren op het gebied van klantretentie en automatisering. Puck heeft al deze processen voor ons bedrijf ingericht met als gevolg een hogere klanttevredenheid en minder afhakers. Aanrader!
— Lukas Hietkamp - www.reloadseo.com